Home » Sunt scutecele refolosibile cu adevărat mai bune?

Sunt scutecele refolosibile cu adevărat mai bune?

Probabil ţi se pare că mai ieri schimbai primul scutec copilului tău, iar acum te întrebi dacă este timpul pentru a începe de antrenamentul la oliţă. Nu există o vârstă anume la care copiii sunt pregătiți să înceapă să învețe cum să folosească oliţa, însă majoritatea dezvoltă abilitățile fizice și cognitive necesare între 18 și 24 de luni. Mulți părinți nu încep antrenarea la olita până când copiii lor au 2 ani jumatate – 3 ani, atunci când controlul vezicii urinare pe timpul zilei a devenit mai stabil. Însă unii copii nu sunt interesați de oliță până când sunt aproape de 3 sau chiar 4 ani. Folosiți lista de mai jos pentru a măsura cât de pregătit este copilul dumneavoastră și ţineţi minte că, începând înainte ca el să fie cu adevărat pregătit nu înseamnă că veţi termina mai devreme – este mult mai probabil că procesul va dura chiar mai mult timp. Înainte de vârsta de 12 luni copiii nu-şi pot controla mişcările vezicii urinare sau intestinelor, iar unii copii, care prezintă mai multe semne de pregătire, încă nu sunt în măsură fizic pentru a-şi controla eliminarea. Chiar și copiii care pot sta fără scutec în timpul zilei pot necesita un timp mai lung pentru a rămâne uscaţi şi pe timp de noapte, deși majoritatea copiilor depăşesc faza udării patului înainte de vârsta de 5 ani. Nu trebuie să așteptați până când ați bifat fiecare element pentru a începe antrenamentul. Este important să observaţi măcar o tendință generală spre independență și o înțelegere a ceea ce înseamnă să meargă la baie ca un adult.

Semne fizice

  • Îşi coordonează suficient de bine mişcările pentru a merge și chiar a alerga uşor
  • Urineaza o cantitate semnificativă deodată
  • Face treaba mare regulat, la momente destul de previzibile
  • Are perioade „uscate” de cel puțin două ore, care arată că mușchii vezicii urinare sunt suficient de dezvoltaţi pentru a ține urina

Semne comportamentale

  • Poate sta în liniște într-o singură poziție timp de două până la cinci minute
  • Îşi poate trage pantalonii în sus și în jos .
  • Îi displace sentimentul de a purta un scutec ud sau murdar
  • Arată interes în obiceiul de a merge la baie al altora (vrea să se uite când te duci la baie)
  • Oferă un semn fizic sau verbal când face caca, de exemplu se screme, stă pe vine sau spune
  • Demonstrează o dorință de independență
  • Se mândrește cu realizările sale
  • Nu opune rezistenţă la a învăța să folosească toaleta sau oliţa
  • Este într-o etapă în general de cooperare, nu într-una negativă sau de opoziţie

Semne cognitive

  • Simte şi înțelege semnalele fizice care înseamnă că trebuie să facă și poate să spună înainte, sau chiar să se țină până când ajunge la oliţă
  • Poate urma instrucțiuni simple, cum ar fi „du-te la oliţă”
  • Înțelege valoarea de a pune lucrurile la locul lor
  • Are cuvinte pentru urină și scaun (pipi, caca)