Scutece textile » Strategii pentru productivitate

Strategii pentru productivitate

Sunt mamă a doi copii și lucrez de acasă, de unde îmi conduc propria afacere, un magazin online (www.scutecele.ro) Să lucrezi de acasă este ca și cum ai avea casa și copiii cu tine la birou. Toate treburile se întrepătrund și este vital să ai niște strategii productivitate pentru a le putea duce la bun sfârșit.

Sunt multe modalități prin care să îți îmbunatățești productivitatea. Poți citi cărți sau articole de time-management sau tehnici de productivitate. Aici însă îți voi prezenta trei instrumente care m-au ajutat pe mine în munca mea.

1. Lista de activități

Pentru a-ți îndeplini obiectivele este important să ai idee ce ai de făcut. Astfel că, în fiecare dimineață, înainte de a începe orice altceva, îmi scriu lista. Trec acolo toate activitățile pe care vreau să le fac în timpul zilei. Pot alege să încep cu cea mai importantă sau sau le pot lua pe sărite. La urma urmei, toate trebuie făcute.

Tu poți să-ți prioritizezi sarcinile în funcție de importanța lor sau de abilitatea de a le rezolva imediat. De asemenea, o idee bună este să împarți sarcinile mari în bucăți mai mici, pe care le poți rezolva pe rând, cand ai timpul și energia necesare. În orice caz, îți va lua mai puțin timp să împarți sarcina pe bucăți decât timpul pe care îl petreci îngrijorându-te că ai un lucru mare de făcut sau multă treabă.

Principiul din spatele acestei tehnici este simplu și cu siguranță ai mai auzit de el. Se numește ”Cum mănânci un elefant?” (Evident: bucată cu bucată!) Taie fiecare sarcină de pe listă pe măsură ce ai finalizat-o. Asta îți va da satisfacția că ai realizat ceva.

2. Cronometrul

Este foarte util pentru a te ține departe de lucrurile care te distrag, de exemplu Facebook-ul sau convorbirile telefonice lungi. Cronometrează cât timp îți ia să faci fiecare lucru. Legea lui Parkinson spune că dacă ai la dispoziție o săptămână pentru a realiza o sarcină de două ore, îți va lua o săptămână să o faci, pentru ca vei tot amâna până în ultimul moment.

Așadar, alocă timp pentru fiecare sarcină, împarte-l la doi, fă treaba respectivă și respectă-ți termenul limită (pune ceasul să sune). Vei fi surprins/ă de rezultate! Iată și câteva sfaturi pentru a nu mai pierde timpul cu luarea deciziilor:

  • Dacă trebuie să alegi, ține-te de regulile si obiceiurile tale. Dacă îți faci un obicei – de exemplu, întotdeauna mâncați salată la prânz – practic eviți luarea deciziei în întregime și îți salvezi energia pentru alte lucruri.
  • Pentru alegeri neprevăzute folosește gândirea de tip ”dacă/atunci”. De exemplu, să spunem că nu știu cum să procedez când copiii mă tot întrerup. Regula ”dacă/atunci” ar putea suna așa: dacă copiii mă întrerup și devin gălăgioși, atunci înseamnă că e timpul să le acord atenție.
  • A treia situație, când alegerea se face între alternative la fel de atractive, folosește cronometrul. Pur și simplu ia o decizie și mergi mai departe.

3. Pauzele

O pauză poate însemna orice te scoate din rutină: 5 minute de privit cerul, o gustare sau un fruct, scosul gunoiului seara pentru a admira luna plină și a te bucura de aerul curat, ieșitul la cumpărături, week-endurile, excursiile, joaca cu copiii, orice lucru care te face să te simți puțin eliberat/ă.

Munca nu se va termina niciodată, dar tu ai nevoie de odihnă pentru a te simți iar în puteri, motivat/ă și gata de a începe din nou. Folosește-ți creativitatea și găsește strategii productivitate pentru a-i implica și pe alții să rezolve o parte din treburile tale sau măcar să te lase să îți faci tu treaba în liniște.

O cameră separată sau un timp doar al tău (poate fi când toți dorm, seara târziu sau dimineața devreme) sunt modalități ce te pot ajuta să te concentrezi la lucrurile tale. Având suficient timp pentru tine nu vei mai simți munca ca pe o povară pe umerii tăi.   În loc de concluzie, îți voi spune doar atât:

Nu există timpul potrivit sau condițiile perfecte. Există doar ACUM! Așadar întrebarea mea către tine este aceasta: Când vei începe să îți valorifici timpul așa cum ar trebui?

Recomandate blog